İŞTE ARADAKİ FARKLAR!

3Ds Max için V-Ray ve Corona Render motorlarının avantaj ve dezavantajlarını kısaca sizler için derledik. V-Ray ve Corona Render arasındaki farklara ve bazı detaylara kısaca göz atalım.

V-Ray ve Corona iki harika render motorları. Özellikle 3Ds Max dediğimizde aklımıza her zaman V-Ray geldiği reddedilemez bir gerçek. Fakat daha sonrasında piyasaya Corona Render motorunun çıkması ile Corona ciddi bir yükseliş sergilemeye başladı ve V-Ray’in sahibi chaos Group corona’yı satın almasının ardından Corona’ya ilgi her geçen gün artmaya devam ediyor.

Corona’yı satın alan chaos corona yeniliklerini örnek alarak bir süre sonra V-Ray yeni render motoru V-Ray Next‘i tanıttı. Böylelikle v-ray corona’nın bazı özlliklerini bünyesine taşımış oldu.

Peki V-Ray ile Corona arasındaki farklar neler?

V-Ray Değerlendirmesi

V-Ray, yıllardır elde ettiği tecrübe ile her yeni versiyonda geçmiş eksiklikleri tespit edip daha iyisini yapmaya devam ediyor. Öyle ki artık alternatif render eklentilerinin adlarını anmaz olduk.

V-Ray’in en büyük avantajı çok fazla detaya sahip olması. Render ayarlarında tam anlamı ile tüm kontroller sizde. Bu her ne kadar avantaj olarak gözükse de zaman anlamında uzun uğraşlar gerektiriyordu. Daha sonra kullanıcıların render ayarları ile uzun vakit geçirmesinden sonra V-Ray 3 ile “Quick Settings” (Hızlı Ayarlar) özelliği geldi. Bu özellikle artık hangi kalitede render istediğinizi kolayca belirleyip hızlıca ayarlarla uğraşmadan render alabiliyorsunuz. Fakat gene de eğer detaylı bir ayar yapmak isterseniz V-Ray bu imkanı size her zaman veriyor.

V-Ray’in en son versiyonu olan V-Ray Next ise ciddi anlamda büyük yenilikler barındırıyor. Bunlardan kısaca bahsetmek gerekirse:

  • Adaptive Dome Light

Adaptif Kubbe Işığı (ADL), birkaç kat daha hızlı iş yapabilen daha temiz ve daha net görüntü tabanlı ortam aydınlatması sağlıyor. ADL ayrıca pencerelere ve açıklıklara ışık kaynağı kurma ihtiyacını ortadan kaldırarak özellikle mimari yapılar ve iç mekanlar için büyük kolaylık sağlıyor.

  • V-Ray Physical Camera

Sahne zekası, otomatik pozlama ve beyaz dengesi ve daha basit “gör ve çek” tarzı işleve sahip gerçek bir fotoğraf makinesi ile fotoğraf çekmeye benzer hale getirildi. Fotorealistik görüntüler için ışın izleme özelliği fiziksel bir kamera gibi çalışır – yani ışığın bir alan içinde nasıl hareket ettiğini değil, aynı zamanda kameraya nasıl girdiğini de simüle ediyor. V-Ray’in Fiziksel Kamerası, F-stop, enstantane hızı, alan derinliği, bokeh efektleri, merceklerin bozulması, eğilme / kaydırma ve diğerleri dahil olmak üzere gerçek dünya kamerasının tüm etkilerini taklit edebilirsiniz.Şimdiye kadar, bu efektlerin ayarlarının manuel olarak yapılması gerekiyordu. Zaten fotoğrafçı olan biri için, kamera ayarlarını değiştirmek doğaldır ve manuel ayarlamalar tercih edilir. Ancak çoğu VFX sanatçısı için ayarları otomatikleştirmek, odak noktanızı son görüntünüzdeki görünümden değiştirmeden işaretleyip ve çekebileceğiniz anlamına gelir.


V-Ray Next’teki diğer akıllı işlevler gibi, Otomatik Pozlama ve Otomatik Beyaz Dengesi kontrolleri en iyi sonucu almak için akıllı uyarlamaya dayanır. Tüm sahneye bakarak, V-Ray modern kameralarda olduğu gibi uygun pozlamayı ve beyaz dengesini otomatik olarak belirler. Ayrıca F-stop veya deklanşör hızını değiştirmeden ISO değerini otomatik olarak ayarlar, böylece alan derinliğini ve hareket bulanıklığını ayrı ayrı kontrol edebilirsiniz.

  • 2X daha hızlı GPU rendering

V-Ray Next, Chaos Group’un çekirdek yapısının yeniden tasarlanması nedeniyle render işlem hızını iki katına çıkarabildiğini söylediği yeni V-Ray GPU görüntü oluşturma mimarisini ekliyor. V-Ray GPU, yüksek performans hızını ve işlem hassasiyetini bir araya getiriyor.

Kullanım kolaylığı için, işleyici V-Ray GPU’ya geçirildiğinde, arayüz yalnızca GPU görüntülemeyle uyumlu işlevleri gösterecek şekilde güncellenir. Kullanmak istediğiniz işlemcileri seçtiğinizde, doğru mod sizin için seçilir.

  • GPU hızlandırmalı görüntü oluşturma

V-Ray Next’in akıllı araçları, Adaptif Dome Lambaları ve Yerinden Çıkarma, Otomatik Pozlama ve aşağıda açıklanan diğerleri de dahil olmak üzere V-Ray GPU’sunda da mevcuttur. Orman Paketi, Orman Rengi, Çoklu Metin ve Bercon Noise gibi yazılımlara daha fazla üçüncü taraf desteği, daha fazla üretimin yalnızca V-Ray GPU’yu kullanabileceği anlamına gelir. Bucket Rendering, Deep Image desteği ve VFB2 entegrasyonu gibi üretime yönelik araçlar muhtemelen daha sonra eklenecek.

Prodüksiyon sanatçıları ayrıca GPU hızlandırmalı desteğin çevresel sis, hacimsel efektler ve VR tarama materyalleri için etkisini fark edecekler. Örneğin VrayEnvironmentFog eklemek, neredeyse anında çekimlerin çoğunun görünümünü iyileştirebilir. Aydınlatma, sisin içinde dağıldığı ve yoğunluğunun bir kısmını yitirdiği için gerçekçi, puslu bir görünüm veren daha doğru davranacaktır. Bu aynı zamanda yansımaları ve kırılmaları fiziksel olarak doğru bir şekilde etkiler.

  • Saç, Işık, Bulanıklık ve Yeni Malzemeler

Yeni Fiziksel Saç Malzemesi, doğru vurgular ile daha gerçekçi görünen saçlar üretmeye yardımcı oluyor.

Işık Analizi, bir sahnede ışık seviyelerini doğru olarak analiz eder ve ölçer; kullanıcının ısı haritaları ve kullanıcının oluşturduğu veri katmanları. V-Ray Next’deki aydınlatma analizi iki bileşen kullanır – mevcut VRayLightMeter ve V-Ray çerçeve arabelleğine mutlak, ölçeklendirilmemiş Işık (lux) ve Luminance (candelas) değerlerini gösteren ekstra işleme öğeleri ekleyen yeni VRayLightingAnalysis.

  • Aydınlatma Analizi Araçları

V-Ray Next’in en önemli özelliği renderı en iyi gösteren ışık analizini en yüksek seviyeye çıkartmış olması. Hem akıllı dağılım ile mekandaki ışık daha gerçekçi hale geldi hem de tüm ışık dağılımının ayrıca bir analizine sahip olabiliyorsunuz. Böylece nerede ışık patlamaları yaşandığı, nerelerin karanlık kaldığı hakkında bilgi sahibi olabiliyorsunuz.

Tüm bu yeni özelliklerle birlikte V-Ray, daha çok artistik çalışmalar için paha biçilmez bir render motoru olarak görev yapıyor. Mimarlık ve iç mimarlık sektöründe ise bu kadar detaya gerek var mı; tartışılır. Görünüre göre V-Ray halen daha vazgeçilmezler arasında kalmaya devam edecek.

Corona Değerlendirmesi

Corona, render ayarları ile daha az uğraşmak isteyenler için tam bir biçilmiş kaftan! Ve tüm bunlara rağmen harika render sonuçları verebiliyor. Son render aşamasında farklı ayarlar yaparak anında render sonuçlarına müdahale etmenize müsaade eden özellikler sunuyor.

  • Kullanım Kolaylığı

Corona Renderer’daki misyon kullacıları teknik ve doğal olmayan süreçlerden kurtarmaktır. Artistlerin vizyonlarına odaklanabilmeleri için, gereksiz teknik ayarları çıkararak veya saklayarak, sürekli olarak yaratıcı süreci kolaylaştırmaya çalışıyoruz. Elkitabından çalışma ve örnek yaparak çalışma devri bitti. Sadece render’a basin ve Corona’nın sihrini göstermesine izin verin.

  • Render Kalitesi

Corona Renderer kaliteden ödün vermeden, tahmin edilebilir, güvenilir ve fiziksel olarak inandırıcı sonuçlar verir. Gerçekçi aydınlatma ve malzemeler sizindir.

  • Hız ve İnteraktivite

Hız her üretim ortamında önemli bir etkendir ve render yapan kişi mümkün olan en kısa sürede sonuca ulaşmalıdır.

Corona Renderer Intel Embree Ray Tracing Kernels kullanır, –GPU’nun sınırlamaları olmadan, sadece Corona GPU render motorları kadar hızlıdır –CPU tabanlı çözümler sunar…

  • Güçlü İşakışı Araçları

Biz eski bilgisayar grafik artistleri olarak, bir rendercıyı başarılı kılanın sadece çıktı kalitesi ve hızının olmadığını biliyoruz. İşte bu yüzden Corona Renderer’ın, hem sizi hem de renderlarınızı hızlandıran işakışlarınızı ivmelendirmek için birçok güçlü araçları bulunuyor!

  • Esneklik

Corona Renderer son derece esnektir. Bir yandan gerçekçiliği hedeflerken bir yandan da müşterilerinizin beklediği sonuçları elde etmek için fizik yasalarını “bükmenin” ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Sanatçılığınızı özgür bırakmak için Corona tam istediğiniz etkiyi yaratmanıza olanak veren birçok gerçekçi realty hacks destekler!

  • Aydınlatma

Aydınlatmanın tüm süreci, artistin çalıştığı görsel üstünde tam control sağlayacağı ve bu arada hızlı ve sezgisel olabileceği şekilde tasarlanmıştır. Örnekleme çoğaltıcıları, aydınlatma objeleri ve malzemeleri kullanılırken aralarında fark yoktur.

  • Malzemeler

Corona malzemeleri için tasarım hedefimiz, onları yerine göre ayarlanabilir yapmak ama aynı zamanda sezgisel, esnek, ve örnekleme değerleri ve diğer kafa karıştırcı parametreleri ayarlamadan kolayca yerleştirilebilir kılmaktır. Ayrıca 10 veya 20 değişik malzeme çeşidi arasından seçmek zorunda kalmayacak, bütün bunları bir tek Corona Material kullanarak yapabileceksiniz.

SONUÇ

Sonuç olarak her iki render motoru da gerçek anlamda son derece başarılı ve şuan için bu render motorlarına alternatif daha iyi bir seçenek yok. İki render motoru da son derece hızlı render sonuçları veriyor. Sahneye ve ayarlara göre render süreleri değişkenlik gösterse de Corona kolaylaştırılmış ayarlarla bir tık daha render süresinde avantaj sağlıyor. V-ray corona render motorunu satın aldıktan sonra bir çok özelliğini v-ray next üzerinde kullanıma sundu. Tüm yeniliklerini v-ray render motoruna aktardıktan sonra corona’yı piyasadan çekmez ve yeni güncellemelerinin önünü açmaya devam eder ise yakın zamanda corona tek alternatif olarak karşımıza çıkmaya hazır hale gelecek gibi görünüyor.